תכנית מצוינות imageתכנית מצוינות image
בשנת הלימודים תשפ"ד יפתח המחזור השישי של תכנית 'מצוינות' בהנחיית פרופ' בעז בן משה - המנהל הפדגוגי של קונסרבטוריון צהלה ודיקן הפקולטה למוסיקה רב-תחומית באקדמיה למוסיקה בירושלים. זוהי תכנית ייחודית ורב-תחומית לביצוע ויצירה (נגינה,שירה והלחנה), המיועדת לתלמידי מוסיקה רציניים מכיתה ח' - יב' המעוניינים להתמחות בג'אז ומוסיקה קלה. המסלול פתוח גם לנגנים קלאסיים המעוניינים להרחיב את מנעד חוויותיהם המוסיקליות.

רקע
בהתוויית הדרך במוסיקה של המאה ה- 21 בולטת מעל לכל מגמה של יצירתיות המשלבת בין תרבויות ודיסיפלינות, כל זאת בסביבת לימודים המעודדת מצוינות. אנחנו מאמינים שהקונסרבטוריון עם צוות מורים מצוין, תשתית טכנולוגית ואמירה תרבותית רלוונטית, יכול להוביל מהלך כזה.

מסגרת התוכנית
התלמידים שנבחרו ילמדו ויחשפו לתכנים מוסיקליים רבים ומגוונים (כארבע שעות בשבוע), שמטרתם להעשיר את ידיעותיהם במוסיקה ולהעצים את חווית הלימודים בקונסרבטוריון.

שנת הלימודים
צוות הקונסרבטוריון בנה תכנית לימודים עשירה ומגוונת השמה דגש על מצוינות בנגינה, נגינה בהרכב, יצירה, הלחנה ועיבוד, אימפרוביזציה, תיאוריה ופיתוח שמיעה, הכרת רפרטואר והיסטוריה מוסיקלית. לאורך השנה ילמדו התלמידים שיעורים פרטיים בכלי ראשי ובכלי משני נוסף אשר ישלים את פרופיל הנגינה שלהם.

סמסטר א'
התלמידים ילמדו בקבוצות, על פי יכולותיהם, תיאוריה מוסיקלית, פיתוח שמיעה וקצב.

סמסטר ב'
התלמידים ימשיכו את לימודיהם בנושאי הלחנה ועיבוד, אימפרוביזציה וספרות המוסיקה.